GO SEO, conținut principal
Audit, cum se realizează corect o analiză

Audit, cum se realizează corect o analiză

Audit SEO, cum se realizează corect o analiză a conținutului de pe website. Pentru a atrage trafic pe un website trebuie să publicați conținut de calitate.

Textele de pe website-ul dvs. ar trebui să fie actualizate, fiabile și valoroase pentru utilizatori. În același timp, trebuie să fie prietenoase cu motoarele de căutare ca Google sau Bing.

Cum să verificați dacă platforma, blog-ul sau articolele de pe website-ul dvs. sunt structurate corect? Răspunsul este simplu. Efectuați un audit SEO de conținut! La această agenție SEO puteți să beneficiați de diverse servicii SEO, atât de necesare în prezent.

Un audit de conținut: ce este?

Un audit de conținut este un element de bază al oricărei strategii de marketing de conținut. Mulțumită acesteia, puteți analiza dacă acel conținut pe care îl publicați este atractiv. Atât pentru utilizatori, cât și pentru dvs.

Utilizatorii de Internet intră pe un anumit website în speranța că vor găsi acolo informațiile necesare. Informațiile pe care le caută și pe care le vor găsite cât mai simplu și repede, cu o accesibilitate ridicată.

Nu uitați că textele publicate trebuie să fie veridice și cuprinzătoare. În acest mod, cititorii vor considera website-ul dvs. ca fiind o sursă de informație fiabilă și de încredere.

Când vorbim despre un audit de conținut, acesta vă poate spune dacă articolele sunt atractive pentru dvs. Asta înseamnă să verificăm traficul și vizibilitatea paginilor dvs.

Dezvoltatorii de website-uri își propun să ajungă la un număr cât mai mare de destinatari. E importantă analizarea traficului pe subpagini individuale. Reprezintă una dintre elementele de bază ale auditului de conținut.

Vă permite să determinați care dintre ele sunt cele mai populare. De asemenea, le descoperiți și pe cele care nu își exploatează pe deplin potențialul.

Efectuarea unui audit de conținut vă permite să găsiți posibile motive din spatele unor rezultate nesatisfăcătoare. În același timp, vă oferă indicații clare ale etapelor care trebuie luate.

Fie pentru a crește traficul către website, fie pentru a reduce rata de respingere.

Când și de ce ar trebui să efectuați un audit de conținut?

Multe companii nu sunt cu adevărat conștiente de conținutul oferit. Nici de metodele posibile de gestionare a acestuia în beneficiul lor.

Un audit de conținut poate indica clar o cale care merită urmărită pentru a maximiza efectele. Acestea, evident, pot varia de la un website la altul.

Autorii blog-ului doresc probabil să atragă către platformele lor cât mai mulți vizitatori. Pe de altă parte, proprietarii de magazine online își propun să încurajeze utilizatorii să realizeze o achiziție. Crearea unei liste de texte publicate pe website-ul dvs. vă permite să trageți cu ușurință câteva concluzii utile.

Analizând numărul de intrări, veți vedea cât de des publicați conținut nou. De asemenea, veți observa și care este lungimea medie a articolelor dvs.

Calitatea textelor auditate vă va ajuta să determinați subiectul, forma și grupul țintă. Datele obținute, datorită unui audit de conținut, vă vor permite cu siguranță să localizați lacunele. Acestea vor putea fi completate pentru a crește traficul către website-ul dvs.

Mai mult, o astfel de analiză ajută la detectarea conținutului duplicat. Reprezintă o problemă comună a website-urilor sau a magazinelor online extinse pe piața online.

Acest aspect este deosebit de important, indiferent de conținutul website-ului. Conținutul intern duplicat are un impact negativ asupra procesului de optimizare SEO.

La începutul acestui articol am menționat, de asemenea, că textele de calitate sunt actualizate. Verificarea intrărilor existente vă va permite să determinați care dintre acestea sunt depășite.

În acest mod, puteți să le editați și să le actualizați conform necesităților actuale.

Un audit de conținut implică activități care ar trebui realizate în mod regulat de website-uri mici și mari. Rețineți că tot ce aveți nevoie pentru a efectua un audit de conținut este timpul. Această activitate simplă aduce numeroase beneficii website-ului dvs.

Etapele unui audit de conținut pentru website-ul dvs.

Mai jos puteți vedea câteva componente ale auditului de conținut. Acest scurt ghid va funcționa pentru orice website, indiferent de tipul și obiectul său de activitate.

1. Realizarea unui inventar al conținutului

Prima etapă a unui audit de conținut implică găsirea și listarea tuturor subpaginilor cu conținut. În acest scop, puteți utiliza o foaie de calcul care trebuie pregătită în prealabil.

Trebuie să includă toate datele necesare, ajustate la caracterul website-ului dvs. Mai târziu poate veni la îndemână și vă poate oferi sfaturi valoroase. De exemplu, în fișierul dvs. puteți plasa elemente cum ar fi adresa URL a paginii, tipul și data publicării.

Vorbim despre un blog mic cu articole noi publicate, din când în când? În acest caz, listarea adreselor URL cu texte nu ar trebui să dureze prea mult timp sau să fie dificilă.

Problema apare în cazul magazinelor online sau a website-urilor mai mari. Găsirea tuturor paginilor care au conținut poate dura ceva mai mult timp.

Puteți utiliza instrumentul Screaming Frog. Versiunea gratuită vă permite să scanați până la 500 de pagini secundare. Este un program pentru desktop, iar utilizarea acestuia nu ar trebui să prezinte dificultăți pentru dvs.

După lipirea adresei paginii de pornire, analizează subpaginile. Astfel, vă oferă URL-uri cu conținut duplicat, metadate lipsă, subtitluri H1 duplicate sau alte elemente.

Screaming Frog este un instrument util. Acesta facilitează în mod semnificativ efectuarea unui proces de audit de conținut și proces SEO.

De menționat, de asemenea, că vă permite filtrarea adreselor URL în funcție de diferiți parametri. Astfel, vă permite să identificați rapid toate subpaginile care trebuie analizate mai întâi.

Doriți să verificați în întregime conținutul întregului website? Știți că are mai mult de 500 de pagini secundare? Puteți opta pentru o versiune premium.

După enumerarea tuturor adreselor URL cu conținut într-o foaie de calcul, faceți pași suplimentari. Vă va fi mai ușor să selectați și să acordați prioritate paginilor care trebuie actualizate mai întâi.

2. Analiza traficului, a afișărilor, a ritmului de respingere și a duratei medii a sesiunilor

Ca parte următoare a unui audit de conținut ar trebui să analizați traficul către website-ul dvs. Analizați și numărul de afișări, rata de respingere și durata medie a unei singure sesiuni web.

Pentru a face acest lucru, puteți profita de Google Analytics. Utilizarea acestui instrument pentru a examina paginile  vă va permite să trageți multe concluzii interesante. Astfel, puteți să determinați care sunt elementele website-ului ce trebuie actualizate mai întâi.

Analizați afișările paginilor, rata de respingere și durata medie a unei sesiuni web. Toate aceste date pot indica faptul că utilizatorii au fost atrași de pagină printr-un titlu interesant al articolului.

Însă faptul că nu au petrecut mult timp poate sugera că acel conținut a rezultat a fi mai degrabă banal. Într-o astfel de situație, puteți încerca să vă reglați bine publicările cu noi informații sau elemente multimedia.

3. Analizarea metadatelor de pe website

Atunci când efectuați un audit de conținut este, de asemenea, recomandat să analizați metadatele paginilor. Ne referim aici la paginile pe care se găsește conținut ce poate deveni problematic, în timp.

După cum probabil știți, informațiile din eticheta titlului sunt deosebit de importante. Roboții motoarelor de căutare se folosesc de aceste date în timpul indexării conținutului.

Titlul îi informează despre conținutul unei anumite pagini. În această situație, este esențial să vă asigurați că va corespunde elementelor reale care pot fi găsite acolo.

Pe de altă parte, o descriere meta este un text menit să atragă atenția utilizatorilor motoarelor de căutare. Nu uitați că includerea informațiilor false în descrierea meta poate duce la situații neplăcute.

De exemplu, vizitatorii intră pe website-ul dvs. și îl părăsesc rapid, deoarece nu le oferă conținutul dorit. La rândul său, acest lucru se traduce printr-o rată de respingere mai mare. Este important să evitați asemenea valori negative.

Vreți să aruncați o privire rapidă asupra elementelor etichetelor de titlu și a descrierilor meta? Puteți să utilizați plug-in-ul Open SEO Stats sau instrumentul Screaming Frog menționat anterior.

De asemenea, puteți vedea conținutul acestor două meta-taguri tastând comanda „site: link către subpagina dvs.” direct în Google.

4. Examinarea numărului de legături externe și de backlink-uri

Atunci când analizăm subpagini cu conținut, merită să verificați și alte valori relevante pentru dvs. Conțin legături externe? Conținutul lor este actualizat și nu generează erori 404 sau alte tipuri de erori?

Vreți să verificați o intrare de arhivă care dovedește că textul nu mai este relevant. Asigurați-vă că, în afară de actualizarea conținutului, oferiți și câteva link-uri. Acestea trebuie să fie îndreptate către pagini de înaltă autoritate și de încredere.

De asemenea, puteți atribui atribute nofollow acestor link-uri. În acest mod, vă puteți asigura că puterea website-ului dvs. nu este transferată în exterior.

Luați în considerare examinarea tuturor backlink-urilor către website. Acest lucru vă va permite să determinați câte alte pagini utilizează conținutul dvs. ca referință.

Observați că numărul de backlink-uri nu este satisfăcător? Puteți presupune că textele pe care le oferiți nu sunt percepute ca interesante de către alți utilizatori. Folosiți Ahrefs pentru a examina în profunzime profilul link-urilor și a link-urilor externe.

5. Determinarea lungimii textului din diversele articole

Determinarea lungimii textelor este următorul pas care poate fi util în timpul efectuării unui audit de conținut. Nu uitați că nu există linii directoare exacte care să indice valoarea calității conținutului.

Uneori, un articol scurt și concis se dovedește a fi mai informativ ca un text lung de câteva pagini. O astfel de situație ar putea plictisi rapid cititorii, conducându-i la părăsirea paginii în grabă.

În acest mod, crește rata de respingere, situație pe care trebuie să o evitați cu orice preț. În unele situații, utilizatorii s-ar putea aștepta ca datele pe care le caută să fie descrise în detaliu.

Lungimea unui articol trebuie ajustată la subiectul său și la caracterul website-ului. Când analizați lungimea textelor din subpaginile date, gândiți-vă. Dumneavoastră, ca utilizator, v-ar fi mulțumit forma de transmitere a mesajului?

În cazul în care considerați că textul este prea scurt, adăugați câteva paragrafe în plus. În celălalt capăt al spectrului puteți rescrie articole dacă sunt prea lungi. Utilizați WORD Counter pentru a număra rapid caractere și cuvinte.

6. Verificarea actualității conținutului prin intermediul unui audit

Lumea online este plină de diverse tipuri de conținut. Unele texte dezbat subiecte universale sau orientări. Între timp, altele se concentrează asupra problemelor care se schimbă foarte rapid.

Asigurați-vă că păstrați ultimele texte la zi, deoarece le afectează direct utilitatea. Website-ul dvs. conține intrări ale căror obiecte s-au modificat semnificativ de la publicarea lor? Gândiți-vă la reeditarea acestora pentru a nu rămâne în urmă cu noutățile.

7. Analizarea structurii subtitlurilor din conținut

Subtitlurile fac fiecare text mai transparent. Le permit utilizatorilor să afle cu ușurință ce este discutat în secțiunile date.

Mai mult, o structură H1-H6 implementată corect este utilă pentru roboții motoarelor de căutare. Indică diversele cuvinte cheie și subiecte care se regăsesc în fiecare conținut de pe website.

Dacă unele dintre subpaginile dvs. nu au subtiluri, implementați-le. Dacă cele existente sunt duplicate sau sunt structurate necorespunzător, îmbunătățiți-le.

8. Evaluarea unicității conținutului din articolele de pe website

Conținutul de pe website-ului dvs. trebuie să fie unic. Algoritmii Google apreciază website-urile care oferă texte originale și valoroase.

Conținutul duplicat este unul dintre factorii care au un impact negativ. Poziția website-ului în rezultatele căutării poate avea de suferit ca urmare a acestei situații.

Acesta este motivul pentru care e important să aveți datele actualizate. Website-ul dvs. conține intrări sau descrieri de produse copiate din alte surse? În acest caz, trebuie să le reformulați cât mai repede posibil.

Același lucru este valabil și pentru conținutul intern duplicat. Poate că sunteți autorul unui text dat. Trebuie să reformulați versiunile publicate pe mai multe pagini pentru a le face unice.

Asigurați-vă că aceleași descrieri nu apar în mai multe locuri de pe website.

9. Analizarea textelor pentru imagini prin intermediul unui audit de conținut

Probabil că toată lumea a observat imagini și alte elemente multimedia pe tot mai multe website-uri. Acestea fac mai ușoară parcurgerea textului care va părea imediat mult mai captivant.

Nu uitați să vă asigurați că toate imaginile de pe website-ul dvs. au descrieri alternative. În acest mod, roboții Google și nu numai știu ce este în grafică.

Folosind diverse instrumente, puteți analiza cu ușurință care dintre pagini nu au alt text.

Instrumente utile în efectuarea unui audit de conținut

În special pentru cititorii noștri, am adunat toate instrumentele menționate în acest articol. Pot fi utile pentru efectuarea unui audit de conținut.

Unele dintre ele sunt gratuite, în timp ce altele necesită o taxă unică. Vă va permite să beneficiați de funcționalități premium. Lista include, de asemenea, instrumente cu o taxă de abonament lunară.

  • Google Spreadsheet;
  • produse MS Office;
  • Screaming Frog;
  • Ahrefs;
  • WORD Counter;
  • Open SEO Stats;
  • Google Analytics;
  • Google Search Console.

Cu toate acestea, puteți apela cu încredere la diversele servicii SEO oferite de SEO Business. Astfel, scăpați de bătaia de cap cu analizarea și alegerea instrumentelor potrivite pentru nevoile dvs. Nu uitați să intrați în contact cu noi pentru a afla mai multe oferte servicii SEO.

Concluzie

Un audit de conținut este un proces care constă din câteva etape. O selecție detaliată și o analiză a paginilor dvs. care au conținut vă va permite să trageți concluzii valoroase.

Concluzii despre elemente care ar trebui modificate sau implementate.

Nu contează cu adevărat dacă decideți să efectuați o examinare mai cuprinzătoare sau nu a website-ului dvs. Efectuarea unui audit de conținut este un pas foarte important.

Acesta vă va ajuta să determinați activități suplimentare de conținut. Amintiți-vă că procesul nu e o operațiune unică și ar trebui să fie efectuat în mod periodic.

Înapoi sus
Căutare